Pages

Apr 25, 2010

APPLE VS LALAT

Malam nie mata aku boleh segar bugar lak.Selalu time-time macam nie dah terlentang dah atas katil.Peluk-peluk bantal sambil teringat zaman dulu-dulu.Teringat masa kecik-kecik dulu. Betol x aku cakap jadi budak kecik nie besh.Tak banyak benda nak pikir.Yang aku tau pergi sekolah balik sekolah. Balik sekolah main. Nak pergi kedai tak ada duit mintak abah.Tak pernah pun pikir susahnyer orang tua cari duit.Sekarang dah kerja,dah tau rasa penat baru la terkenang.Kalau tak dulu,mintak apa-apa jer tak dapat merajuk...eceh!! ajak makan pon tak mau. Teruk betol perangai. Kahkah!!

Sebenarnya mata aku tak ngantok nie sebab petang tadi aku dah tido. Sekarangkan tiap petang asik hujan jer. Biasa la aku nie,saper tak kenal. Tak hujan pon boleh tido,lagikan kalo hujan. Huh..mengantoikan diri sindri ar ko nie Lizz.Alaaa...normal la benda nie.Biler kat opis ke,kilang ke,kedai ke,pasaraya ke,hospital ke,tak kisah la kat mana-mana pun,mesti korang akan cakap benda yang sama biler time hujan "nie kalo kat uma besh nie tdo,sioookkk beb time-time ujan",Tak pun korg akan cakap"perh..nie kalo buat jemput-jemput nie,tak pon rebus ubi pastu buat sambal tumis nie..sedap sey!!!"haaa....btol tak??ok stop!

Tapi petang tadi sebelun aku aku tido,tengah aku gode-gode belog nie tetiber aku ada dengar bunyi seram.Aku toleh ke dapur,owhh..suara Apple. Tapi apsal suara dia pelik semacam jer?? Bunyi macam ala-ala lalat tengah terbang. Rupernyer si Apple tengah usha lalat beb. Serius,macam bunyi lalat Apple buat. Terkinja-kinja Apple kejar lalat tu. Agaknyer dia buat bunyi macam tu nak tarik perhatian si lalat tu kot. Aku ingat dia sakit ke aper. Ko nie Apple,wat suspen jer ar.Aku pon tegur ar...

"hei Apple..ko dah kenapa wat sore macam tu???"

"meoowwww...meeeooollaaaattttttttt!!!!"

"Owh...tangkap lalat. Gie tangkap dia elok-elok tau. Jangan nakal-nakal..."

"meoowwww...meeeoooraittttt!!!"

Hahaha..giler pandai kucing aku nie. Tak lama lagi aku nak ajar dia basuh baju pulak. Senang sket tolong aku buat kerja rumah. Yang nie tipu!!

                                
sian..penat kejar lalat yer sayang??hahaha...


0 PRIHATIN:

Post a Comment

(^___^")comment yg besh² je tau!!! HAHAHA!!!